Första Dagen-D









  • Hej Finisar!

    Ojojoj vilken dag de har varit..
    Idag har jag alltså varit och besökt behandlingshemmet jag ska till, Segesholmsbehandlingshem.
    Japp där har ni de ;).
    Måååånga timmar har jag varit iväg.
    åkte typ 08:10 och va tbx ca 17:30.
    Jobbigt va de men värt allt de jobbiga va de med!
    O bildbomb får ni :).
    Vädret va väldigt skiftande längs vägen må jag säga o de ser ni på bilderna ovan.
    ibland sol och ibland regn o rusk.
    tur att vi satt i bilen och lyckades timea ett soligt ställe att sträcka bena på:)
    Utmaning gång på gång,sak på sak.
    Hujeda mig..
    Bilresa så länge,vara ute så länge,nya människor,o maten(vilket jag kommer jag till)..
    BHH´et låg mitt ute i ingenstans typ,haha!
    Visst va de hus lite runt omkring men de va verkligen LandetLandet!
    MEN, de va jätte fint där inne,mysigt o personalen o tjejerna va trevliga :).
    Rummet jag kommer få (jag fick välja mellan två,hihi^^) va helt ny renoverat med stoor garderob (me liiiike!!),
    Ljust o fint med vita väggar OCH fönster man kan sitta i!!
    Jag har typ drömt att ha ett rum med de sen jag va liten,haha :P.
    Va de som jag tänkt mig?
    ja jag tror de.
    Jag har väldigt svårt med tankar o känslor,sätta ord o minnas...
    De va fint iallafall o jag har bestämt mig att jag vill dit och jag kommer antagligen flytta dit väldigt snart.
    Glömde säga att vi blev bjudna på lunch där:).
    De va fisk men jag e ju vegeterinan så dom va snälla och stekte en vegg korv till mig:).
    bra första intryck!
    När vi åkte hem så stannade vi och käkade middag på RASTA.
    Jag beställde vego burgare som förövrigt va jätte god:).
    Jag fick vänta en stund o när dom väl kommer ut med min burgare va tror ni inte står mer på brickan?
    Jo Pommes!....
    Med en stor förvåning och en gnutta panik som kom och försvann snabbt bad jag henne ställa talricken på min bricka så att jag kunde röka klart.
    Pommes?Jag?Nej!Eller?
    Jag visste att jag kunde skita i att smaka o ja jag övervägde de.
    Men så tänkte jag,Va fan Jenny,Du är inte kvar i anorexin nu,smaka iallafall En!
    Efter mkt om o men i huvudet och i hand rörelser så tog jag en o in i mun.
    Och ja,jag åt upp halva påsen som faktiskt va ganska stor!
    så ja de va helt okej,ganska gott.
    Gött då har man de avklarat att bocka av från den gamla dammiga listan på "förbjudna saker"!
    Senast jag åt pommes va typ septemer -09.
    Efter käket åkte vi utan stopp till Götet.

    Sammanfattning:

  • sjukt jobbig dag i psyket
  • behandlingshemmet verkar bra!
  • Så enormt tacksam för all stöttning och fina ord
  • Utmaningar avklarade,CHECK


         Nu ska jag försöka att göra mig iordning för sängen.
         Imorgon kommer bli en jobbig men bra dag,tårar och skratt.






                                                                                                        All kärlek o styrka från er j♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så grym!! Vad bra att du trivs där redan nu! Kolla dina sms också hjärtat!<3<3

God natt!<3<3

2012-07-12 @ 22:44:20
URL: http://dayswithdenise.blogg.se/
Postat av: Lina

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!Åh,så fin du är,å som jag gissat redan,massa utmaningar du klarat,IGEN!

Finafina,

åh,så glad ajg blir av att läsa,se bilder,

var stolt över dej själv,för du har gjort stordåd idag,IGEN!

Förstår att du är trött,anspänning,utmaningar,det tar på alla krafter man har å inte har,

krama om dej själv å viska i ditt öra(kan blir svårt rent fysiskt):JAg är en vinnare,jag är mod.

Du är underskönt vacker,

stark så det förlår,



tack för att du orkade skriva å berätta,

dagens största leende.

Ta hand om dej

TAnken är hos dej imorrn oxå.

Kraaaaaaam

2012-07-12 @ 23:22:03
Postat av: Jannu

Jag är så stolt över dig!! Man ser ju på bloggen förut att du har haft det piss och det är så sjukt gött att man nu kan kika in här och se att det går framåt för dig! Typ det med pommesen, man blir bara glad över att läsa det!



Behandlingshemmet verkar ju awesome också! Är det jättelångt från Götet?



styrkekramar♥

2012-07-12 @ 23:28:09
Postat av: JB

Allt jag vill säga är : Jag är oerhört stolt över dig.

2012-07-13 @ 00:31:40
Postat av: Mathilda

Hej



Kan du ta kort på dina favorit kläder

och din väska

och vad har du för mobil? / appar?

hur mycket väger du?

när går du å lägger dig?

någon annan som är på bup som bloggar?

2012-07-13 @ 07:56:34
Postat av: Sigge

Åh, du är helt underbar! För det första så ÄLSKAR jag bilderna och för det andra SÅ ÄLSKAR JAG DIG! Du är en riktig kämpe, du sliter och tar dig an helt otroliga saker och du kan nog inte annat än att hålla med om att du hela tiden blir ännu starkare för det du kämpar dig igenom är verkligen ingen dans på rosor. Inte ens rosor med världens största taggar. Jag tror att jag har sagt det förut, men det kommer upp så starkt inom mig hela tiden: jag har ALDRIG träffat någon som är så stark som du. Och jag har ALDRIG träffat någon som sliter så mycket och tar sig an så stora utmaningar som du. Det är helt otroligt!



Och sist men inte minst vill jag säga en sak som ända sedan vi träffades har varit väldigt viktig för mig: Det är DIG jag älskar och DIG jag vill vara med, inte några gemensamma problem. DU är ovärderlig!



Jag blev förresten så rörd av texten att tårarna kom.

Många, många kramar!

2012-07-13 @ 09:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0